Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Depozycjonowanie

Depozycjonowanie, znane również jako negatywne SEO (Negative SEO), to zestaw działań podejmowanych z zamiarem obniżenia pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google lub innych wyszukiwarek internetowych. Celem tych działań jest pogorszenie widoczności konkurencyjnej strony, co może niekorzystnie wpłynąć na jej ruch internetowy oraz reputację w oczach użytkowników i wyszukiwarek.

Cel i funkcje

Głównym celem depozycjonowania jest wyeliminowanie konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania, co może zostać osiągnięte poprzez spadek reputacji strony w oczach algorytmów wyszukiwarek. Funkcją tych działań jest przeniesienie ruchu, który inaczej trafiłby na depozycjonowaną witrynę, na strony wysoko pozycjonujące się w wyniku użytych technik negatywnego SEO.

Techniki negatywnego SEO

Techniki negatywnego SEO są różnorodne i mogą mieć zarówno charakter manualny, jak i automatyczny. Do najczęściej wykorzystywanych metod należą:

  1. Tworzenie szkodliwych odnośników. Ta technika polega na tworzeniu lub zakupie dużej liczby niskiej jakości lub spamerskich odnośników (backlinks) kierujących do celowanej strony. W wyniku takich działań algorytmy wyszukiwania mogą uznać stronę za mniej wiarygodną.
  2. Ataki hakerskie. Metoda ta obejmuje włamania do strony celem zmiany jej treści, struktury lub SEO w taki sposób, aby zaszkodzić jej pozycji w wyszukiwarce.
  3. Fałszywe recenzje. Publikowanie fałszywych negatywnych recenzji o stronie lub firmie w celu obniżenia jej reputacji i zaufania w oczach zarówno użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwania.

Zapobieganie

W celu zapobiegania negatywnemu SEO, właściciele stron powinni regularnie monitorować profil odnośników do swojej strony oraz jej pozycję w wynikach wyszukiwania. W przypadku podejrzenia działań depozycjonujących można zgłosić spam lub nienaturalne linki do Google za pomocą Narzędzia do odrzucania linków (Google Disavow Tool) lub skorzystać z innych mechanizmów ochrony reputacji online.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję