Monitoring pozycji to proces systematycznego śledzenia i analizowania pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.
Monitoring pozycji umożliwia zrozumienie, jak witryna radzi sobie w wyszukiwarkach i jakie działania należy podjąć, aby poprawić jej widoczność. Pozwala także na szybką interwencję w sytuacji, gdy na stronie nastąpił nagły spadek pozycji albo ruchu lub wzrosła aktywność konkurencji w danym obszarze.
Narzędzia do monitorowania pozycji
Podstawowym narzędziem do śledzenia pozycji w wynikach wyszukiwania jest Google Search Console. Oprócz tego na rynku jest wiele rozwiązań komercyjnych, np. ASPS, RankTracker, SeoStation czy Webpozycja. Tę możliwość posiadają również narzędzia typu all-in-one, których jedną z wielu oferowanych funkcji jest monitorowanie pozycji. Są to m.in.:
- Ahrefs,
- Semrush,
- MOZ,
- SE Ranking,
- UberSuggest,
- Senuto,
- Semstorm.